Advertisement

24. juni åpnet 7-Eleven et nytt konsept i Storgata, Oslo. Butikken blir en pilot for videreutviklingen av 7-Eleven sine butikker i Norge, og består blant annet av ny layout, attraktive samarbeidspartnere og et nytt produktsortiment. Førstkommende lørdag 26. august arrangeres «Grand Opening» for den nye konseptbutikken.

– Vi jobber hele tiden med å bane vei for fremtidens convenience-bransje, og har i det nye konseptet lagt vekt på å skape bedre kundeopplevelser tilpasset bylivet i Oslo. Dette inkluderer økt fokus på gode matopplevelser, flere sitteplasser, spennende samarbeidspartnere og et mer bærekraftig tilbud som vi er helt sikre på at kundene kommer til å elske, sier AnnaMaria Carnemark, administrerende direktør i Reitan Convenience Norway (RCN).

Nye samarbeidspartnere

Butikken har inngått et samarbeid med den lokale donut-aktøren Talormade, som produserer og leverer dagsferske donuts fra bunnen fra deres bakeri på Sagene. Denne uken ble det offisielt at Talormade etter tøffe tider kun skal beholde én av sine cafeer i Oslo. Desto viktigere blir samarbeidet med 7-Eleven Norge, som nå utvider tilbudet til konseptbutikken på Torshov også.

Bærekraft har også vært et viktig satseområde i utviklingen av 7-Eleven sitt nye konsept og butikken har derfor inngått et samarbeid med kaffeprosjektet Lykke Kaffegårdar. Men også mattilbudet har blitt oppgradert med sunnere «on the go»-produkter og kundene kan nå få tak i næringsrike salater fra Palett i Storgata. Palett har som visjon å inspirere folk til å ta bedre matvalg både for kroppen og planeten, og er blant annet utviklet av influencer og ernæringsrådgiver Emilie Nereng.

Grand Opening av 7-Eleven Storgata lørdag 26. august

Førstkommende lørdag 26. august arrangerer 7-Eleven åpningsevent for den nye butikken i Storgata mellom kl. 11-17. Denne dagen vil butikkens nye samarbeidspartnere Palett, Talormade og Lykke være til stede for å fortelle mer om deres konsept og produkter.

Utenfor butikken vil kundene kunne kjøpe både mat og nytt merch – inkludert «bucket hats», tennissokker og hoodies fra 7-Eleven. Kjøpmann Mohsin Munir planlegger også å dele ut sitt nye produkt «croffles», med andre ord croissanter stekt i belgisk vaffeljern som har florert på sosiale medier den siste tiden. 

– Det blir smaksprøver, konkurranser, gode tilbud og liv og røre både i- og utenfor butikken, avslutter Hjortdahl. 

I ekte 7-Eleven ånd skal båndet som symboliserer offisiell åpning av ny butikk og nye muligheter for kjeden klippes av administrerende direktør, AnnaMaria Carnemark, klokken 11:07. 

Velkommen til Grand Opening av 7-Eleven Storgata, lørdag 26. august.

Les mer om det nye konseptet her.