REMA 1000 setter nå ned prisen på over 40 populære middags- og påleggsprodukter.
I juni i år gikk vi bort fra de tradisjonelle prisvinduene som har regulert prissetting i norsk dagligvare i mange år. Samtidig kuttet vi prisene på 250 varer, som vi hadde fått lavere priser inn til oss på. Når kostnadene fra leverandørene går ned, går kuttet direkte ut til kundene våre, i form av lavere utsalgspriser. Det har vært REMA 1000s forretningsmodell, som vi ikke har viket fra siden vi introduserte lavpriskonseptet i Norge, for 45 år siden.
Nå skjer det igjen, og det kommer kunden til gode
Denne uken fikk vi beskjed fra våre leverandører om at prisene på store og viktige kjøttprodukter går ned til oss, fra 1.september. Derfor er prisen i dag satt ned på over 40varerinnenfor kategorien ferskt kjøtt og kjøttpålegg. Størrelsen på kuttene vil variere fra 0,6% til 8,6%.Flere av disse er volumprodukter som monner i handlekurven til barnefamilien.
Kunden er vår øverste sjef, og vi vil alltid gjøre alt vi kan for at hen skal få markedets laveste priser. Vi ønsker å være så åpne og transparente som mulig, og gjøre det enkelt for våre kunder å orientere seg. Listen over hvilke varer som nå har fått priskutt har vi derfor publisert på rema.no.