Advertisement

Etter en grundig evaluering har IKEA kommet frem til at tiden nå er moden for å legge ned IKEA-bussen.

IKEA-bussen har i svært mange år vært en del av IKEAs tiltak for å være mer tilgjengelig for kunder i Oslo og Bergen. Nå har kundenes endrede handlemønster og preferanser fått selskapet til å tenke nytt, forklarer Beate Hagen, som er Market Area Manager i IKEA Norge.

– De siste årene har vi sett at færre kunder benytter seg av buss-tilbudet, i takt med at stadig flere velger å besøke oss digitalt. Vi har også fått på plass bedre leveringstjeneste som gjør at kundene våre kan få levert varer hjem på døren både raskere og billigere.

– I tillegg har IKEA åpnet en rekke nye butikk-konsepter for å møte kundene våre enda nærmere der de er. Det gjør at behovet for fysisk transport til og fra varehusene er redusert, sier Hagen.

Beklager eventuelle ulemper

Hagen har forståelse for at beslutningen kan påvirke noen av IKEAs lojale kunder som har benyttet seg av IKEA-bussen.

– Vi beklager eventuelle ulemper dette kan medføre og forsikrer at vi også i fremtiden skal fokusere på å levere enestående kundeopplevelser. Mens vi tar farvel med IKEA-bussen, ser vi frem til å introdusere nye og innovative måter å møte kundenes behov på.

Siden IKEA-bussen ble etablert har også kollektivtilbudet rundt de to største byene blitt bedre.

– Vi er derfor trygge på at kunder som ikke har eget kjøretøy, likevel vil ha gode transportalternativer, avslutter Hagen.

IKEAs avtale med buss-selskapene varer ut september i år. Siste tur med IKEA-bussen vil derfor være 26. september i Bergen og 30. september i Oslo.

Emner

Kategorier